Počas Vianoc dostal Miško od našej tety Evy kinetický piesok. Bolo to prekvapenie pre nás oboch, vôbec som netušila, že niečo podobné existuje. Uvažovala som, že by bolo možno načase Miškovi zaobstarať plastelínu, ale nejak sa mi do jej kúpi nechcelo.
Miško si ho veľmi obľúbil, vyberá si ho z poličky každý deň. Robí bábovky, koláče, šúlance, pokúša sa o guličky. Trhá ho, krája ho, rozvalkáva a vytvára ako to on sám volá, kanál pre autá (s kanálom chce vždy pomôcť).
Lenka
February 26, 2015U nás má kinetický písek taky úspěch, jenom se nemůžu odhodlat ho dát úplně volně k dispozici. Respektive zatím k tomu sbírám odvahu. Na úklid je to možná lepší než zmíněná plastelína, představa “písku všude” mne pořád nějak děsí. I když pak kluky zapojím do úklidu, vím, že to nezvládnou podle mých (možná zbytečně puntičkářských) představ a já pak budu muset chtě nechtě likvidovat následky… A denně na to zkrátka nemám 🙂
Zuzana
February 28, 2015Leni, uplne chapem, co pisete. V tom dennom zhone niekedy nie je cas a niekedy ani sila. Poznam to.:-)
Ja som si dlho myslela, ze dovodom preco Miska ucim po sebe upratovat je, aby sme doma mali poriadok a aby sa naucil davat veci na miesto.
Tiez som cele detstvo pocuvala, ze kto ma upratane okolo seba, ma upratane aj v sebe.:-)
Nedavno som narazila na jeden vyborny clanok od Petera Davidsona, kde vysvetluje, ze sa deti prostrednictvom aktivit spojenych s praktickym zivotom ucia ovela viac.
Zoberte si upratovanie kinetickeho piesku:
1. aby dieta piesok upratalo, musi spravit niekolko krokov. U nas doma to je nasledovne: misko si vezme stierky, ktore som kupila v tescome (http://www.pricemania.cz/tescoma-presto-stierka-na-omrvinky-s-lopatkou/), polozi si nadobu na piesok na stolicku, stierkou piesok zhrnie do misky, misku zavrie, odlozi ju do policky, stierky odnesie do kuchyne. Je to 6 krokov. Ak nejaky vynecha, hned vidi svoju chybu. Vdaka tymto aktivitam sa deti ucia pozorne nasledovat urcity postup. To sa im bude v buducnosti hodit pri matematickych ulohach a jazykovych ulohach, tiez maju svoj postup, ktory treba pozorne nasledvat.
2. deti vacsinou zaujimaju taketo aktivity, (a je uplne normalne, ze veci neupracu tak dosledne ako vy, ucia sa to) a tak su to prve aktivity v ktorych sa ucia sustredit sa.
3. vdaka tymto aktivitam sa u deti podporuje zmysel pre zodpovednost a sebadoveru
Tu je link na spominany clanok, je bohuzial len v anglictine: http://mariamontessori.com/mm/?p=2669
zuzana
June 16, 2015Mila Zuzka rada by som sa poradila, ze kde ste kupili taky ten sekacik so zltou ruckou co pouziva Misko na prvych dvoch fotkach? Dakujem krasne 🙂 Ja som natrafila na fajn stranku ked je vela inspiracii, mozno o nej uz viete tak len pre istotu posielam 🙂 http://www.giftofcuriosity.com
Zuzana
June 18, 2015Zuzi, kúpila som ho v Tescome, majú ho skoro v každej predajni v rôznych farbách. Ďakujem za link na stránku, nepoznám ju, rada sa nechám inšpirovať.:-)
Martina
July 23, 2015Dobry den,chcela som sa spytat na kineticky piesok. ste s nim spokojna? ake velke balenie ste dostali? chcem ho totizto venovat ako darcek dvojrocnemu chlapcovi. kedy ho Vas maly zacal pouzivat?dakujem.
Zuzana
July 23, 2015Martinka, dostali sme kilove balenie myslim. Miško sa s nim hrava dodnes. Mal obdobie, keď ho vyťahoval denne a momentalne sa k nemu sporadicky vracia. Teta ho Miškovi dala keď mal dva roky a mesiac. Ak ma chlapček rad autička, tak by som mu k nemu ešte kupila nejake male autička. V XXXLUTZ sme Miškovi kupili tubu maličkych autičiek, bola v zľave a s nimi bagruje, valcuje, robi odtlačky, robenie baboviek ho už veľmi nebavi, no zas každe dieťa je original:-).
Simona
August 7, 2015Dobry den, vcera jsem objevila vase stranky a jsem z nich nadsena, mate je opravdu krasne udelane. Tolik napadu a ten pristup k diteti! Mam syna 3 roky a dceru 1 rok. Uz asi pred rokem (co jsem zjistila ze existuje neco jako Montessori) jsem se synem zacli zkouset nejake aktivity, chodil i do Montessori skolicky, ale moc nam to neslo a i dle ucitelek jsme se shodli, ze “ma svuj svet” a tyto cinnosti ho moc nezajimaji. Ale dcera je uplne jina, tak jsem byla nadsena, ze s ni to urcite pujde, ale kdyz ji ukazu nejakou aktivitu, tak to moc nedopadne. Hazela napr. male kulicky do maleho otvoru v lahvicce. Hodila tam par kulicek a pak to vsechno rozhazela po podlaze a sla od toho. To ji zabralo asi 2 minuty. A takhle je to se vsim. Syna by treba taky neco bavilo, ale musela bych u nej porad sedet. Kdyz mu to ukazu, zkusime to spolu, jestli to spravne pochopil a vidim, ze ano, necham ho pracovat samostatne, ale on skonci a sam nepokracuje.
Tak me to trapi, nevim, kde je chyba, jestli je dost nemotivuji, nebo na to proste nejsou (ale to se mi nechce verit) nebo mam vysoke naroky a toto chovani je normalni? Rada bych jim take poridila kineticky pisek, nechala prelivat vodu, presypavat lusteniny atd, ale to by bylo behem 2 minut po celem byte a stejne by sly pryc. A kdyz chci treba s tim starsim uklizet se smetackem a lopatkou, tak to on uz nechce spolupracovat. Co myslite? Co delam spatne? Budu moc rada, za kazdou radu 🙂